Gépjármű fényezés

A gépjármű fényezés előtt fontos, hogy a karosszérialakatolás minőségi és hibátlan munka legyen, tehát az eredeti állapot visszaállítása a lehető legjobb szilárdságú, formájú és ívű karosszériát eredményezzen. Az autó karosszéria javítását követően a megfelelő lépések betartásával kapható a legkiválóbb fényezési végeredmény. Mind a fém és a műanyag karosszéria elemeket fényezni kell!

Milyen lépésekből áll a gépjárműfényezés?

A fényezés csak akkor lesz tökéletes, ha a munka megkezdése előtt, az összes olyan elem, amely gátolja a fényezést eltávolításra, leszerelésre kerül. Ellenkező esetben a festés nem lesz tökéletes és lepattogzás történhet. Abban az esetben, ha a teljes karosszériát kell fényezni a szépen kivitelezett munkához elengedhetetlen a karosszéria teljes lecsupaszítása.

 

A soron lévő folyamat a „kittelés” után kialakított felület lecsiszolása és lealapozása, ami az igényes autófényező munka alapfeltétele. Ennél a munkafolyamatnál nem szabad az idővel és a ráfordított energiával spórolni. Azok a részek amelyek kimaradnak a fényezésből takarópapír borítást kapnak (ez a maszkolási folyamat ezeket az elemeket nem érheti a festék). Megfelelő alapozót kell alkalmazni mind a műanyag, mind a fém alkotórészekre azért, hogy a festék megtapadása 100%- os legyen. Az alapozó anyag száradása után a karosszériafényezés a következő fázisba léphet.

Ebben a lépésben kerül a gépjármű karosszéria a fényezőkabinba, ahol optimális hőmérséklet várja. A karosszéria lakatosnak ügyelni kell arra, hogy az elemek megfelelően zsír, por és szennyezés mentesek legyenek hiszen a festék megfelelő tapadásához ez elengedhetetlen. A szín több rétegben kerül fel az elemre szórópisztoly alkalmazásával. Egy autó karosszéria teljes átfestéséhez legalább 3-5 liter festék szükséges, természetesen ezt elsősorban az autó mérete határozza meg pontosan.

A soron következő lépés, a lakk felvitele. A fiatalabb járművek már gyárilag lakkozott karosszériával kerülnek forgalomba. A teljes értékű munka érdekében a javított karosszéria elemek lakkozását is el kell végezni. Ez általában egy-három réteg anyag felvitelét is jelentheti.

A lakkrétegek felvitele után következik a szárítás folyamata. Ekkor a gépjármű karosszéria kb. 50 percet tartózkodik egy 70 fokos kabinban. A kaszni lehűlése után a lakatos elkezdődheti a le és kiszerelt alkatrészek visszaszerelése, természetesen nagy odafigyeléssel a sérülések elkerülése végett. A munka befejeztével, ha a karosszéria lakatos úgy ítéli meg, hogy a felület esetleg karcos, kismértékben szennyezett (poros) vagy matt akkor átpolírozásával orvosolhatjuk a problémát.